
R66 Turbine
R66 Turbine został stworzony dla klientów oczekujących doskonałości i doceniających możliwość szybkiego przemieszczania się. Prosty w konstrukcji R66 zapewnia jakość turbinowego śmigłowca za przystępną cenę. Jego zgrabna konstrukcja, imponująca prędkość lotu i nieporównywalna niezawodność stwarzają doskonałe rozwiązanie komunikacyjne w dzisiejszej błyskawicznie zmieniającej się rzeczywistości.

R66 Posiada wiele cech z projektu swojego poprzednika R44 cieszącego się bardzo dobrą reputacją, w tym dwupłatowy wirnik, sterownicę w kształcie litery T i otwarte wnętrze kabiny. Najbardziej istotne zmiany poza turbinowym silnikiem Rolls Royce RR300 to zwiększona rezerwa mocy, zwiększony pułap, pięć miejsc (1 pilot + 4 pasażerów) i duży przedział bagażowy. Popularne ulepszenia jak halogenowe światła lądowania, skórzane fotele czy stereofoniczny system audio są w R66 standardem.
R66 Turbine Marine
R66 Turbine Marine jest wersją wyposażoną w awaryjnie pompowane pływaki, które zapewniają dodatkowy poziom bezpieczeństwa podczas lotów nad zbiornikami wodnymi. Pływaki pompują się w ciągu 2-3 sekund od aktywacji. Gdy nie są używane, są zwinięte i przechowywane w osłonach wzdłuż płóz śmigłowca. Opływowy, niski profil minimalizuje opór i pozwala na łatwe wejście i wyjście z kabiny.

R66 spełnia wszystkie aktualne wymogi FAA i EASA dotyczące bezpieczeństwa oraz oferuje najnowocześniejszą technologię Robinsona, w tym fotele absorbujące energię i system odpornych na zniszczenia wyściełanych gumą zbiorników paliwa.
R66 jest również dostępny ze specjalnym dodatkowym wyposażeniem w wersji Police dla służb ochrony prawa oraz Newscopter dla stacji telewizyjnych.
Helikopter | R66 Turbine | R66 Turbine Marine |
---|---|---|
Silnik | Rolls Royce RR300 | Rolls Royce RR300 |
Moc | 300 KM obniżona do 270 KM dla startu i 224 KM dla lotu ciągłego | 300 KM obniżona do 270 KM dla startu i 224 KM dla lotu ciągłego |
Maksymalna masa startowa | 2700 lb (1225 kg) | 2700 lb (1225 kg) |
Masa pustego (z olejem i awioniką) | 1280 lb (581 kg) | 1345 lb (610 kg) |
Zbiornik paliwa (280 l) | 493 lb (224 kg) | 493 lb (224 kg) |
Pilot, pasażerowie, bagaż i pełny zbiornik paliwa | 927 lb (420 kg) | 862 lb (391 kg) |
Prędkość przelotowa | 110 kts (204 km/h) | 110 kts (204 km/h) |
Maksymalny zasięg lotu (bez rezerwy paliwa) | Ok. 350 nm (650 km) | Ok. 350 nm (650 km) |
Pułap zawisu (IGE) przy masie całkowitej | 10,000 ft ( 3050 m) | 10,000 ft ( 3050 m) |
Pułap zawisu (OGE) przy masie całkowitej | 10,000 ft ( 3050 m) | 10,000 ft ( 3050 m) |
Prędkość wznoszenia | 5 m/s (300 m/min) | 5 m/s (300 m/min) |
Maksymalny osiągalny pułap | 14,000 ft (4300 m) | 14,000 ft (4300 m) |
System elektryczny | 28 volt | 28 volt |
