
R22 BETA II
R22 Beta II – to sprawdzona konstrukcja dwumiejscowego helikoptera, która dostarcza wyjątkowe osiągi w różnych warunkach już od ponad trzydziestu lat. R22 posiada dwułopatowy wirnik oraz sterownicę w kształcie T. Wyjątkowe właściwości, nadzwyczajna niezawodność i korzystna cena uczyniły z dwumiejscowego śmigłowca R22 najpopularniejszym śmigłowcem na świecie przez ponad dwie dekady.

Elegancki aerodynamiczny kształt R22 Beta II pozwala na osiąganie wysokiej prędkości przelotowej aż do 200 km/h i przeciętnym zużyciu paliwa od 27 do 36 litrów na godzinę lotu. Układ kabiny to wygodne fotele dla dwóch osób z demontowalnymi sterownicami po stronie pasażera.
Helikopter | R44 Beta II |
---|---|
Silnik | Lycoming O-360, cztery cylindry, gaźnikowy |
Moc | Obniżona do 131 KM dla startu i 124 KM dla lotu ciągłego |
Maksymalna masa startowa | 1370 lb (622 kg) |
Masa pustego (z olejem i awioniką) | 880 lb (399 kg) |
Zbiornik paliwa (64 l) | 101 lb (46kg) |
Zbiornik paliwa dodatkowy (36 l) | 56 lb (25 kg) |
Pilot, pasażer i bagaż (paliwo zbiornik główny) | 389 lb (176 kg) |
Prędkość maksymalna (Vne) | 96 kts (178 km/h) |
Maksymalny zasięg lotu (bez rezerwy paliwa) | Ok. 250 nm (460 km) |
Pułap zawisu (IGE) przy masie 1370 lb (622 kg) | 9400 ft (2865 m) |
Pułap zawisu (OGE) przy masie 1300 lb (590 kg) | 8000 ft (2440 m) |
Maksymalny osiągalny pułap | 14,000 ft (4300 m) |
System elektryczny | 28 volt |
